Шуман и Брамс

Записи от 15.03.2019 и 18.03.2018

За събитието

Kонцертът за пиано и оркестър на Шуман звучи в изпълнение на самобитния Евгени Божанов – пианист с ярък и запомнящ се стил, който го превръща в любим изпълнител на много престижни сцени по света.

За малко повече от десетилетие той извоюва място в големите клавирни световни конкурси: след наградите от националните конкурси „Светослав Обретенов“ и „Димитър Ненов“ в България (1996, 1997), на първата награда от Международния конкурс „Фредерик Шопен“ във Варна (1999), на първа награда на конкурса Jeunesses Musicales в Букурещ (2000), следват първата награда на Международния клавирен конкурс „Карл Бьохщайн“ в Есен, Германия (2006), първа награда на „Алесандро Казагранде“ в Терни, Италия (2008), втора награда (при неприсъдена първа) на „Светослав Рихтер“ в Москва (2008), втора награда на конкурса „Кралица Елизабет“ в Брюксел, Белгия (2010), четвърта награда на Международния клавирен конкурс „Шопен“ във Варшава (2010), финалист на конкурса „Ван Клайбърн“ в САЩ (2009), където получава специалната награда за камерна музика.

Кариерата на Божанов се развива стремглаво нагоре, свирил в престижни зали като Musikverein във Виена, Suntory Hall в Токио, Берлинска филхармония, Royal Festival Hall в Лондон и Tonhalle в Дюселдорф. Любимец на публиката в Япония, той завърши четвъртото си турне там със соло рецитал в престижната Suntory Hall. Свирил с някои от най-големите оркестри в света, Евгени Божанов не пропуска възможността да се срещне и с родната публика.

 

Концертът за цигулка, виолончело и оркестър, оп. 102 е последната симфонична композиция на Брамс. Години преди това виолончелистът Роберт Хаусман го моли да напише концерт за виолончело. Но главната причина за решението на композитора да започне  концертна музика за двата солиращи инструмента е желанието му да възстанови охладнелите си отношения с цигуларя Йозеф Йоахим, причината за които няма нищо общо с общото им творческо минало – при развода на Йоахим, Брамс взел страната на съпругата. Творбата е знак за помирение, в което, както твърдят изследователите, Брамс е идентифицирал своя глас с тембъра на виолончелото.
В този запис Концертът звучи в изпълнение на Минчо Минчев и Роберт Коен

Изкуството на Минчо Минчев е оценявано със суперлативи на четири континента. Свири като солист с много от водещите оркестри в света, сред които Лондонската кралска филхармония, Лондонския симфоничен оркестър, Оркестъра на BBC – Лондон, London Mozart Players, Академията St. Martin in the Fields, St. Goldsmith Orchestra, Радиооркестъра на Романска Швейцария, Оркестъра на Московското радио и телевизия, Букурещката филхармония „Джордже Енеску“, Амстердамския симфоничен оркестър, Дрезденската филхармония и др.

Работи със световноизвестни диригенти като сър Чарлз Гроувс, сър Александър Гибсън, сър Невил Маринър, Ленард Слаткин, Джон Елиът Гардинър и др. Изключителната артистична кариера на Минчо Минчев е свързана и с концерти в най-престижните зали по света, включително Карнеги хол в Ню Йорк, Кенеди център във Вашингтон, залата на Болшой театър и зала Чайковски в Москва, Роял Фестивал Хол и Роял Алберт Хол в Лондон, зала Херкулес в Мюнхен и др.

Роберт Коен прави концертния си дебют едва дванадесетгодишен в Royal Festival Hall в Лондон и през следващите четиридесет години от бележитата му международна кариера е приет за един от най-важните челисти на нашето време. „Лесно е да се чуе за какво е цялата шумотевица, той свири като Бог“ (преглед на New York Stereo)

Канен е да концертира по цял свят от диригенти като К. Абадо, А. Дорати, сър М. Елдър, М. Дженсънс, сър Ч. Макерас, Д. Максимиук, К. Мазур, Р. Мути, сър Р. Норингтън, Т. Отака, сър С. Ратъл, С. Скровачовски, М. Тилсън-Томас, Е.Табаков, О. Ванска.

Като камерен изпълнител Роберт Коен работи с множество прочути солисти и ансамбли като „Йехуди Менухин“ и струнен квартет „Амадеус“ (включително техния компактдиск на квинтета на Шуберт за DGG), M. Преслер, Л. Кавакос, М. Минчев и К. Цимерман.

Прави звукозаписния си дебют на деветнадесетгодишна възраст с Концерта за виолончело на Елгар заедно с Лондонската филхармония, който му носи сребърен диск за продажби на над четвърт милион копия. От тогава прави редица записи за BIS, BeArTon, EMI, Deutsche Grammophon, Naxos, Sony и Decca.

Роберт Коен учи с Уилям Плит, Жаклин дьо Пре и Мстислав Ростропович. Води майсторски класове и лекции по цял свят и се формира като вдъхновяващ учител. Преподавател е в Кралската музикална академия в Лондон.

Освен соловата си кариера, Коен ръководи Charleston Manor Festival в периода 1989 – 2012 година, свири в легендарния Fine Artists квартет (2012 – 2018), води ежемесечно радио предаване в САЩ по WUWM, куратор е на Highbrow TV и управлява интернет сайта celloclinic.com.

 

Сподели:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email
Share on print

Виж събитието във Facebook:


Предстоящи събития на Национален филхармоничен оркестър



Какво търсиш днес?