Ангелски концерт

През 1933 – 1935 Хиндемит пише по собствено либрето операта „Матис Художникът” за живота на немския ренесансов художник Матиас Грюневалд (1470 – 1528). Операта не е допусната до сцена, тъй като в сюжета ѝ  има твърде много аналогии със съвременната ситуация в нацистка Германия – бурната епоха на Реформацията, Селската война, кладите, на които горят книгите на Лутер, репресиращото въздействие върху творческото съзнание. Премиерата на операта е осъществена чак през 1938 в Цюрих. По молба на диригента Вилхелм Фуртвенглер за нова творба за предстоящо турне на Берлинската филхармония, Хиндемит извлича музикален материал от операта в тричастната Симфония „Матис Художникът”. Всяка една от частите носи название на картина от олтара в Изенхайм, най-голямата творба на Матиас Грюневалд, рисувана през 1515 – 1516. В първата част АНГЕЛСКИ КОНЦЕРТ е въведена мелодията на средновековната немска песен Es sungen drei Engel (Три ангела пееха). Следващите части са „Полагане в гроба“ и „Изкушението на Св. Антоний“. Премиерното изпълнение на симфонията е на 12 март 1934, а още през октомври същата година тя прозвучава под палката на Ото Клемперер с Нюйоркската филхармония.

текст – Анди Палиева

 

Няма събития за това произведение.

Минали събития



[past_events_for_piece]

Какво търсиш днес?