Баритонът  ТИАГО МАТОС се появява в Националната опера в Париж през 2012, когато се присъединява към Atelier Lyrique с участието си в „Дон Жуан“ на Моцарт. Дебютът му в основния артистичен състав е две години по-късно, с Фиорело в „Севилският бръснар“. Следват Рицарят в „Крал Арур“ на Шосон, Маркиз д’Обини в „Травиата“, Фламандски депутат в „Дон Карлос“, Граф Чепрано в „Риголето“,  Франк в „Прилепът“ на Й. Щраус, Данкайро и Моралес в „Кармен“, Меркуцио в „Ромео и Жулиета“ на Гуно, Часовникът и Котаракът в „Детето и чудесата“ на Равел и главната роля в „Дон Жуан“ в Националния театър в Прага.

Носител е на първа награда в VI конкурс Fundação Rotária Portuguesa, участва с оркестър Гулбенкян в „Composing for Voices with Luís Tinoco“, проект, повторен и с композиторката Кайя Саариахо. Бил е солист и в „Песни на странстващия калфа“ от Малер, Симфония № 9 от Бетовен и реквиемите на Форе и Моцарт.

Тиаго има диплома по музика от университета в Авейро, където е учил при Изабел Алкобия и Антонио Чагас Роза, по-късно учи при Шерил Милнс и Мария Зувес във фондация VOICExperience в САЩ. Той е сред основателите на Plateia Protagonista, културна и образователна асоциация, която популяризира операта и класическата музика и създава проекта „Ópera Connosco!”, с цел привличане на млади хора от квартали в неравностойно положение около Лисабон.

Наскоро е участвал като Гулиелмо в „Така правят всички“, сержант Белкор в „Любовен елексир“ на Доницети, Ти Раул и Падре Гусмао в световната премиера на Mátria (на Фернанда Лапа и Едуарда Фрейтас), пял е с бароковия оркестър Casa da Música под диригентството на Лорънс Къмингс. Предстоят му изпълнения на „Songs, Drones and Refrains of Death“ от Джордж Кръмб с ансамбъл Remix и образа на Дон Кихот в „El Retablo del Maese Pedro“ на де Файя в Coliseu do Porto с Orquestra Filarmonia das Beiras под диригентството на Рита Кастро Бланко.

Галерия

Минали събития



Какво търсиш днес?