Изгряващото американско сопрано ЕМИЛИ ПОГОРЕЛЦ, родена в Милуоки, Уисконсин, е призната за една от най-талантливите певици на своето поколение, очароваща и публиката, и критиците със своя красив глас и завладяващо сценично присъствие. Възпитаничка на Райън Опера Сентър към Лирик опер в Чикаго, тя сега е член на Баварската държавна опера в Мюнхен, където блестящо дебютира като Керубино в „Сватбата на Фигаро“ на летния оперен фестивал през 2021. Сезон 2022/23 започва за нея на Септемврийския фестивал на Мюнхенската Баварска държавна опера, заедно с Роландо Вийязон пее на концерти на Фестивала на нациите в Бад Вьорисхофен и в Прага в зала „Дворжак“, а на сцената на Баварската опера пее централни партии в „Електра“, „Вълшебната флейта“, „Хензел и Гретел“, „Диалогът на кармелитките“ на Пуленк и главната роля в постановката на Лоте ван ден Берг на „Мацуказе“ на Тошио Хозокава. Във Флорентайн опера в Милуоки (САЩ) изпълнява ролята на Жулиета в „Ромео и Жулиета“ от Гуно, в Кралския театър „Каре“ в Амстердам пее в „Седемте смърти на Мария Калас“ на Марина Абрамович и в концертно изпълнение на „Парсифал“ в Берген (Норвегия). Изнася самостоятелен гала концерт с Оркестъра на Иберийската академия в Меделин под диригентството на Алехандро Посада на Моцартовата седмица в Залцбург и дебютира в Центъра „Кенеди“ във Вашингтон с рецитал с пианиста Кристофър Рейнолдс.
Предишния сезон е пяла в Мюнхен в „Любовен елексир“, „Бохеми“, „Джани Скики“, „Хензел и Гретел“ и редица други, на фестивала в Глиндебурн участва в „Сватбата на Фигаро“, в „Немски реквием“ на Брамс с Исландски симфоничен оркестър под палката на Бетран дьо Били и в програма с Моцартови арии с Classical Opera в Лондон, а заедно с Роландо Вийязон пее нa концерт в Пасау (Германия) на фестивала „Европейски седмици“.
По време на престоя си като член на Райън Опера Сентър към Лирик Опер в Чикаго е участвала в „Дама пика“, „Пепеляшка“, „Електра“, „Идоменей“, „Ариоданте“, „Дон Жуан“, „Зигфрид“, Рейнско злато“ и „Залезът на боговете“ и др. Младото сопрано дебютира с успех в Националната опера на Вашингтон и в Кенеди център в постановката на „Кандид“ на Франческа Замбело. По време на обучението си в Музикалния институт „Къртис“ тя пее в „Лястовичката“ на Пучини, „Изнасилването на Лукреция“ от Бритън, „Детето и вълшебствата“ от Равел, „Сватбата на Фигаро“ и „Бохеми“. Участвала е и на фестивалите в Екс-ан-Прованс и в Алдебург. Била е солист на Симфоничния оркестър на Медисън в Осма симфония на Малер, в Реквием на Моцарт със Симфоничния оркестър на Ню Джърси, в Реквиема на Форе с Оркестъра на Фокс Вали, в „Синфония“ на Лучано Берио със Симфоничния оркестър на Института „Къртис“ и Людовик Морло.
Емили Погорелц е пристрастена към изпълнението на нови произведения. През 2016 тя дебютира във Филаделфийската опера в „Ярдбърд на Чарли Паркър“ от Даниел Шнайдер в нюйоркската премиера на творбата. Това е първата опера, поставена в историческия театър „Аполо“ в Харлем и е излъчена по нюйоркската станция за класическа музика. Участва в проекта на Филаделфийската опера „Двойна експозиция“ в главната роля в „Розовият елф“ на Дейвид Херцберг, участва и в майсторския клас на Доун Ъпшоу в рамките на резидентската композиторска програма на Филаделфийската опера. Отдадена на традицията на художествената песен, тя се изявява в Чикагския културен център с пианистката Маделин Слетедал и виолончелистката Соня Мантел в рамките на цикъла рецитали през 2019/2020, организиран от Клуба на жените музиканти. Изнасяла е рецитали в Музикалния институт „Къртис“, в цикъла „Камерна музика в Бетани“, в Института „Чаутаука“ и е избрана за участник в Международния песенен конкурс на Уигмор хол през 2019 с пианиста Крис Рейнолдс. Изявявала се е и в телевизионната поредица рецитали на Райън Опера Сентър.
На международния конкурс Glyndebourne Opera Cup Емили Погорелц става най-младата финалистка и носителка на наградата „Джинет Теано“ за най-обещаващ талант. Преди това е полуфиналист в Международния конкурс „Кралица Соня“ 2019, като получава честта да пее за норвежката кралица Соня. Удостоена е и с наградата на фондация „Лин Купър Харви“ от Клуба на жените-музиканти и със стипендията за класическо пеене „Луминартс“ за 2020. Носител е и на първи награди на конкурса „Каролин Бейли и Доминик Ардженто“ и на конкурса за художествена песен „Хол Леонард“, грант от конкурса „Художествена песен“ на фондация Герда Лиснер/Лидеркранц и награда за изгряващ артист от фондация „Opera Index“. През 2017 тя заема второ място в региона на Горния и Средния Запад на прослушванията на Националния оперен борд на Метрополитън. Печелила е първо място и в конкурса на списание Classical Singer, Конкурса „Шмидт“, Американската награда, Песенния фестивал на Консерваторията в Уисконсин. Тя е носител на Златен медал за 2014 в раздел „Класическо пеене“ на Националната фондация за подкрепа на млади артисти, а през юни 2014 е представена в предаването „На върха“ на Националното радио. През октомври 2021 получава трета награда за най-добра певица на конкурса „Опералия 2021“ в Болшой театър в Москва.
текст – Анди Палиева