Виолета Радомирска

Първите певчески изяви на ВИОЛЕТА РАДОМИРСКА са в състава на Детския радиохор. Възпитаник е на Държавната музикална Академия, впоследствие специализира при Александрина Милчева. В периода 1999-2001 Радомирска е член на международното оперно студио в Цюрих. През 2002 получава наградата “Le Prix Europeen d’encouragement” от Европейската фондация за култура, която ежегодно награждава десет отличили се млади музиканти от цяла Европа. Участва в продукциите „Саломе“, „Ернани“, „Риголето“ и „Хубавата Елена“ на сцената на Цюрихската опера. Като член на операта в Люцерн (2002-2006) участва в „Кармен“, „Вълшебната флейта“, „Армида“, „Дидона и Еней“ и „Прилепът“. Пее под диригентството на Николаус Арнонкур, Нело Санти, Валери Гергиев, Марчело Виоти, Уилям Кристи. В Милано през 2002 с оркестъра на RAI под диригентството на Арнолд Босман участва в „Стабат Матер“ на Шимановски. От 2004 е част от трупата на Операта в Бил, Щвейцария, където изпълнява множество централни мецосопранови роли. През 2012 участва в записването на диск на операта „Любопитни жени“ (Le donne Curiose) на Ермано Волф Ферари с Радиооркестъра на Мюнхен. През следващите две години е в състава на Вердиевия Реквием на сцената на KKL Люцерн и в Аахен. Изпълнява главната роля в „Ариоданте“ от Хендел и в „Севилският бръснар“ на Росини; пее в „Стабат Матер“ на Перголези. От 2014 като артист на свободна практика участва в редица концерти и постановки, сред които „Въоръженият човек“ и Стабат Матер на Карл Дженкинс, Моцарт Реквием, Стабат матер на Росини, Перголези и Дворжак, „Кармен“, „Евгений Онегин“, „Парижки живот“, редица барокови произведения. Пее в „Силата на съдбата” в Пловдив, „Кармен“ и Верди Реквием в Софийската опера, „Парижки живот“ в Цюрих, концерти в Цюрих, Люцерн, Делемон (Швейцария). През сезон 2018-2019 дебютира в Миланската скала в „Електра” на Р. Щраус.

Галерия

Какво търсиш днес?