Александрина Пендачанска

AЛЕКСАНДРИНА ПЕНДАЧАНСКА е родена в София в известна музикална фамилия. Майка й е международно известното сопрано Валери Попова, а дядо й – големият български диригент и цигулар Саша Попов. Александрина започва да свири на пиано на 5 години и завършва Националното музикално училище „Любомир Пипков“ със специалностите пиано и пеене. Неин вокален педагог е майка й. През 1987, едва 17- годишна  Александрина дебютира като Виолета от „Травиата“ на Верди и две години по-късно  печели конкурсите „Антонин Дворжак“ (Карлови вари) , Международния певчески конкурс в Билбао и конкурса UNISA в Преториа. На 19 години дебютира  в Билбао в ролята на Лучия ди Ламермур.

Александрина Пендачанска бързо се утвърждава на международната оперна сцена и е чест гост в най-големите оперни театри по света:  Виенска държавна опера, Баварска държавна опера, Хамбургска държавна опера, Берлинска държавна опера, Немска опера – Берлин, Музикални празници в Баден-Баден, Театър „Ла Моне“ – Брюксел, Болшой театър – Москва, Театър „Сан Карло“ – Неапол, Театър „Шанз-Елизе“ – Париж, Линкълн Център – Ню Йорк, Оперите в Хюстън, Санта Фе и Вашингтон. Нейният обширен репертоар се простира от бароковите опери на Монтеверди и Хендел, през белкантови и Вердиеви творби до драматичните роли на Вагнер и Щраус. Той включва партии като Агрипина от едноименната опера на Хендел, Фиордилиджи от „Така правят всички жени“ (Моцарт), Елена от „Сицилианска вечерня“ и Еболи от „Дон Карлос“ (Верди) , Дона Ана и Дона Елвира от „Дон Жуан“,  Електра от „Идоменей“ и Вителия от „Милосърдието на Тит“ (Моцарт), Елизабет от „Мария Стюарт“ (Доницети), Хризотемис от „Електра“ и  Саломе (Щраус), Кундри от „Парсифал“ (Вагнер), Амелия от „Бал с маски“ и Лейди Макбет от „Макбет“( Верди), Леонора от „Фиделио“ (Бетовен) и Маргарита от „Мефистофел“ на Бойто. През 2017 Александрина Пендачанска дебютира  като Лейди Макбет в Авиньон,  Графинята – в Тел Авив ( под диригентството на Дан Етинджър) и Тоска в София. Огромен успех имаше и дебютът й като Сантуца от „Селска чест“ на Маскани в Театър „Ла Моне“ – Брюксел през пролетта на  2018.

Освен натоварения си оперен календар, Александрина Пендачанска пее и в „Реквием“ на Верди, „Стабат Матер“ и „Малка тържествена меса“ на Росини и Девета симфония на Бетовен, както и в „Цар Давид“ на Онегер. Работи с Израелския Филхармоничен оркестър, Оркестър „Синфоника“ – РАИ, Филаделфийския оркестър, Оркестъра на Майските музикални тържества – Флоренция, Руския национален оркестър, Филхармоничния оркестър – ORF, Виенския симфоничен оркестър, Оркестърът на Националната академия „Санта Чечилия“ – Рим, Фрайбургски бароков оркестър, оркестър „Кончерто Кьолн“, ансамбъл „Матеус“ и Академията за Старинна музика. Пее под палката на диригентите Рикардо Шайи, Мюнг-Вун Чунг, Шарл Дютоа, Хесус Лопес-Кобос, Бруно Бартолети, Карло Рици, Айвър Болтън, Даниел Орен, Рене Якобс, Владимир Юровски, Марк Минковски и участва в няколко забележителни продукции на Сър Джонатан Милър, Ханс Нойенфелс, Кристоф Лой и Дмитрий Черняков. Настоящите и бъдеши участия на певицата включват: Елизабет от „Дон Карлос“ на Верди в Театър „Сен Гален“, Лейди Макбет от „Макбет“ на Верди в Лимож, Реймс и Маси, както и участия като Тоска  и Саломе.

Галерия

Какво търсиш днес?